{image:1:medium}
Nakon pružene prilike za sakrament pomirenja za sve koji su to poželjeli, upriličili smo u Spomen sobi naše vojarne slavljenje euharistije u ovom Velikom tjednu. P. Mirko je u homiliji istaknuo problem grijeha i svih patnji i zala koji iz njega proizlaze. Samo je veći misterij od zla onaj misterij kojim je Krist Spasitelj riješio tu trajnu enigmu našeg života. Brojni su filozofi spržili moždane vijuge upinjući se pronaći prihvatljiv odgovor i učinkovito rješenje svih nevolja. Mi znamo, jer nam je Bog objavio na samom početku, kako je nastala ta duboka pukotina na zemlji i na nebu samom: pad prvih anđela i pad prvih ljudi. I od tada ne prestaju se širiti na sve strane korijenje i mladice tog korova u čovjeku i među ljudima. Strah i skrivanje, izbjegavanje odgovornosti, posljedica je onog prvog otpada i svih naših tumaranja kroz osobnu i zajedničku povijest civilizacija. Izravna je izlučevina straha pak ljutnja, bijes što je pogonsko gorivo svakog neispravnog postupanja, grijeha.
{image:2:medium}
Prvi ljudi su se skrivali od Boga i jedno od drugoga, a isto tako počeli okrivljivati jedno drugo i samog Boga. U Isusovom procesu, masa se boji misliti svojom glavom i postupati kako treba jer su njihovi predvodnici navalili na Nedužnoga. Oni se boje da ne izgube s mukom stečene privilegije i da se ne poremete njihovi dilovi i kompromisi. Juda se boji Učiteljevog zahtjeva da promijeni svoj neispravan mentalni sklop pa ga sramotno prodaje za šaku škuda. Petar se boji da ne završi u pržunu pa se zaklinje bez veze da ga ne pozna. Apostoli se iz straha za svoju kožu razbježali i zavukli u mišju rupu. Pilat nema čega se ne boji kao i mnogi kroz povijest u njegovoj ulozi pa pere ruke mijenjajući jedinoga bez krivice za onoga dokazanog razbojnika i ubojicu. Herod u svom jadu od straha se ruga onome koji ruganje kao takvo dokida. Toma se boji da bude lakovjeran i da ne upadne u kakvu sektu pa ne vjeruje prijateljima svojim. I tko zna što se još i tko još iz straha čini nerazmjerne gluposti te prouzročuje nemjerljive i nesagledive patnje tijela, duše i duha pojedinih osoba i čitavih naroda.